Конспекти занять по сенсорному розвитку дітей


Тема: “Наші іграшки чудові”
Програмовий зміст: Продовжувати вчити дітей узагальнювати поняття “іграшки” через дидактичну гру. Вправляти у диференціації кольорів, добирати фігури певного кольору з (двох, трьох, чотирьох) кольорів – кубик, кульку, площину, геометричну фігуру тощо. Закріпити вміння розрізняти за розміром, а також групувати предмети. Розвивати мову, увагу, мислення, дрібну моторику рук, швидку орієнтацію в просторі, вміння діяти за правилами гри. Виховувати дружні стосунки між однолітками під час гри.
Словник: Узагальнююче слово “іграшки”, назви геометричних фігур, кольорів, активізувати в мові використання прийменників “в”, “на”, "під”.
Обладнання: Іграшковий Зайчик д/г “Картинки з половинок”, “М’який конструктор”.
Попередня робота: Система ігр – занять  з сенсорного розвитку
Хід заняття:
Вихователь. 
Хто це в гості завітав?
Сірий зайчик прискакав!
Зайчик попросив ласкаво:
Друзі, так мені цікаво,
Покажіть мені свій дім,
Що, скажіть, тут є у нім?
Розкажемо? Адже у нас багато різних, цікавих речей.
Що в нас є? (машинки, кубики, пірамідки, ляльки)
Машинки та звірята,
І м’ячиків багато,
Конструктор, кубики, ляльки –
Це все дитячі… (іграшки)
Зараз ви часу не гайте, 
Швидко діти, відгадайте,
З якою грає дітвора?
- Її котити, прив’язавши мотузку, перевозити різні вантажі. Що це? Де вона стоїть? (машина, під столом)
- Цю іграшку можна підкидати, прокочувати. Він скаче, скаче, скаче… Що це? Де він лежить? (м’яч, біля стільця)
- У цієї іграшки різнокольорові кільця, вони різні за розміром, їх можна складати і вони повинні бути у певному порядку. Що це? Де воно стоїть? (пірамідка, на столі)
- Її можна одягти, готувати, вкладати спати. Що це? Де вона? (лялька, в ліжку)
Ну що, Зайчику, ти побачив, скільки у нас іграшок?
Зайчик. Дійсно, у нас дуже багато іграшок. А чи так добре ви їх знаете?
Назвіть іграшки: -у яких є колеса;
                              -у яких є оченята;
                              -з яких можна щось побудувати.
Фізкультхвилинка: І хлоп’ята, і дівчата –
                          Всі стрибають мов зайчата!
                         А тепер походим трохи,
                         Як медведик клишоногий!
                         Застрибаємо, як м’ячик,
                         І як лиска хитра пройдем!
                         Крильцями ми помахам,
                         І як пташки політаем!
Вихов. Коли зайчик біг до нас у садок, в нього розсипалися частини картинок. Допоможемо їх скласти? (д/г “Картинки з половинок“)
Діти підходять до столів, на яких лежать картинки із зображенням іграшок (половинка) і додають невистачаючу половинку. (для дітей з більш високим рівнем розвитку – на картках зображені різні зображення іграшок і різні за розміром)
Зайчик дякує дітей за допомогу.
Вихов. Зайчику у нас є дуже цікава гра. Хочеш, ми навчимо тебе в неї грати? (д/г “М`який конструктор”)
Вихователь пояснює, як грати а гру, робить показ зразка на фланелеграфі. Діти вибирають собі картки.
Питання до дітей:
- Що зображено на картці?
- Який поралон на дотик?
- Якого кольору?
- Якої форми?
Молодці малята! Зайчик, а ти зрозумів. Як грати в цю гру? Давайте нагадаємо, як правильно грати в неї. (якщо дітям складно чітко відповісти, вихователь сам дає пояснення)
Зайчику, тобі подобається грати з дітьми?
У садочку, у маляток,
Гарних іграшок багато:
І великих, і маленьких,
І пухнастих, і м’якеньких 
З ними граються малята,
Ніколи їм нудьгувати!
Вихователь підводить підсумок заняттю.
-З чим ми познайомили Зайчика? Як допомогли йому? Чому навчили?
Приходь, Зайчику, до нас ще приводь своїх друзів!
«На гостини до Сороки-ворони»
   Мета: продовжувати фіксувати увагу дітей на формі предметів, навчати їх простим прийомам встановлення схожості і відмінності однорідних предметів , зіставляти форму предметів зі зразком; вчити розрізняти і називати кольори (зелений, жовтий, синій, червоний); вчити розрізняти і порівнювати предмети по величині (довгий – короткий, великий – маленький, високий – низький). Розвивати увагу, память, дрібні мязи пальців рук. Виховувати спостережливість, бажання виконувати завдання.
Хід заняття.
   Діти заходять в групу, вихователь звертає увагу на гостей, вітаються з ними.
- А хто це до нас прилетів (звертає увагу на Сороку)?
- Сорока-ворона.
- Вірно, це Сорока до нас на гостини прилетіла (бере її в руки). Вона запрошує нас в гості. Живе вона далеко в лісі. Хто хоче вирушити з нами в дорогу? Тоді потрібно поспішати, сорока полетить, а ми підемо, може кого зустрінемо. Ось дві доріжки. По якій підемо? По довгій чи короткій? (визначають і йдуть по довгій доріжці). Зустрічають Колобка і знаходять атрибути (дидактичні матеріали для гри: кружечки, квадрати різного кольору обручі).
      Гра «Знайди будиночок» - діти підбирають ключі до будиночків (кружечки і квадрати). Далі вихователь пропонує повернутися і піти по іншій доріжці (вона приведе дітей на галявину, де знаходяться дві ялинки - висока і низька; два ведмеді – великий і маленький; три кошика з цеглинками, кубиками, мотрійками.
-         Ця доріжка привела нас в ліс.  
-         Які ялинки тут ростуть на галявині?
-         Які ведмеді граються?
-         Скільки їх?
-         Якого кольору?
   Далі вихователь звертає увагу на кошики, що стоять під ялинкою, звертають увагу, що в кошиках багато цеглинок, кубиків і мотрійок. Вихователь пропонує дітям взяти по одній цеглинці, по одному кубику, по одній мотрійці. Визначають колір предметів. Що можна збудувати з цеглинки і кубика (стільчик). Будують стільчики для мотрійок, обігрують їх, визначають колір стільчиків, кількість, величину.
-         Ми можемо сісти на ці стільчики? Чому ні?
    Вихователь звертає увагу дітей на те, що зараз на вулиці зима, холодно і ведмеді взимку сплять в барлозі, але зима обійшла цю галявину і потрібно допомогти зимі. Адже ведмедям час спати.
    Гра «Сніжинки» - діти одягають шапочки і стають сніжинками, кружляють на галявині (вихователь розсипає сніжок).
-         Ось і на цю галявину прийшла зима, нехай ведмеді засинають в барлозі до весни, а нам час йти далі, адже Сорока чекає нас.
    Підходять до будинку сороки (Сорока сидить на дереві). Сорока нас вже зачекалась, каші наварила, проходьте, сідайте. Вихователь розповідає потішку «Сорока-ворона» - і роздає тарілочки різного кольору.
   Гра «Підбери ложку» - діти підбирають ложку за кольором, «куштують кашу», дякують Сороку за кашу.
-         Молодці, діти, виконали всі завдання Сороки і за це вона пригощає вас цукерками.
-          Скільки цукерок в коробці?
-         А нас скільки? – багато.
-         Беріть по одній цукерці, а рештою пригостіть гостей.
 Діти дякують Сороку, прощаються.

 «Ведмедикові подарунки»
  Мета: вчити дітей розрізняти геометричні фігури; сприймати предмет, що складається з частин; розрізняти і називати кольори (червоний, жовтий, синій, зелений); закріпити поняття «один», «багато»; розвивати уяву, увагу; виховувати вміння співчувати, бажання допомагати.
Хід заняття.
  Ігрова ситуація – Ведмедику подарували багато подарунків на День народження і він хоче показати їх дітям.
  Відчиняють першу коробку – там геометричні фігури (Ведмедик дивується, не знає, що це таке).
-Діти, а ви знаєте що це?
  Діти відповідають і називають фігури.
-Але ці фігури не прості, а чарівні, вони можуть перетворюватися в різні картинки.
   Гра «Різнокольорові картинки» - діти підходять до столиків різного кольору. Синій колір – діти називають предмети синього кольору (річка, небо) і складають з геометричних фігур кораблик.  Зелений колір – галявина. Діти з геометричних фігур викладають будинки для зайчика і мишки. Жовтий колір – сонечко. Діти з маленьких кружечків викладають очі, з великих – щічки, з трикутника – рот. Червоний колір – квітка. Діти з геометричних фігур викладають метелика, що сів на квітку.
-         Гарний метелик, а ви хочете стати метеликами і знайти найкрасивішу квітку? (грає музика, діти «літають», а вихователь розкладає квіти, по закінчені музики «метелики» сідають на квіти і називають колір своєї квітки).
  Потім відчиняють другу коробку Ведмедика – там мотрійки. Діти беруть по одній мотрійці і ставлять їх у будинок.
-         Скільки мотрійок? Скільки будинків?
  Ведмедик:
-         Ой, як цікаво і які гарні подарунки подарували мені друзі. А давайте відкриємо ще одну коробку.
  Вихователь відкриває коробку: а в ній тарілочки і ложки різного кольору.
- Ведмедику, ти вмієш варити кашу?
- Ні, не вмію.
- А ми тебе навчимо.
   Обігрується потішка «Сорока-ворона». Вихователь роздає тарілочки, а в кінці каже:
-         Ложку не дала, ви самі її знайдіть і підберіть.
   Ведмедик дякує дітей за те, що вони його багато так всього навчили і пригощає їх цукерками.
-         Скільки у ведмедика цукерків (багато), візьміть по одній.
   Дякують Ведмедика і прощаються.

«Весела подорож»
   Мета: продовжувати вчити дітей розрізняти і називати геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник); вправляти в умінні порівнювати предмети, визначати їх величину (довгий – короткий, великий – малий), розуміти поняття багато і один; закріпити назви кольорів; продовжувати ознайомлювати дітей з явищами живої і неживої природи; збагачувати словник дітей іменниками: сонечко, хмаринка, квітка, метелики, листячко, зайчик; розвивати увагу, пам’ять, наочно-образне мислення, уміння співчувати і допомагати тим, хто потрапив у біду; виховувати любов до природи.
Хід заняття.
  На дошці висить одна велика хмарина, а друга маленька і сонечко – велике та маленьке.
-Діти, подивіться, що це в нас? Якого кольору хмаринка? Вона велика чи мала? Якого кольору сонечка? А сонечка великі чи малі? Чому вони такі сумні?
-Звісно, бо в них нема промінчиків. Подаруємо їм промінчики. Сідайте за столи. На ваших картках зображенні промінчики, ми ними прикрасимо сонечка.
-Подивіться і знайдіть для великого сонечка довгі промінчики. От і повеселішало велике сонечко.
-Скільки великих сонечок? Скільки в нього промінчиків? Для маленького сонечка знайдіть короткі промінчики.
  Діти знаходять маленькі промінчики. Вихователь прикрашає сонечко промінчиками.
-Наші сонечка веселі, яскраві. Погляньте, листочки на дереві теж повеселішали.
  Серед кімнати стоїть дерево серед якого багато різнокольорових листочків.
-Малята, підійдіть до дерева. Воно чарівне і хоче подарувати вам свої листочки. Вам подобаються листочки? Якого вони кольору?
   Діти називають кольори.
-А вони однакові за величиною?
   Дидактична гра «Знайди листочок» - вихователь каже кожній дитині, якого кольору листочок зірвати.
-Ми дуже добре гралися з листочками і деревце хоче нам щось показати. Заплющіть очі.
   Вихователь готує квіткову галявину.
-Розплющіть оченята. Ой, а куди ж діти наші поділися? Діток не стало, а зявилися метелики.
   Вихователь одягає на діток наголівники – метелики.
-Багато у нас метеликів. Вони різнокольорові.
   Під слова і музику діти кружляють.

Малесенькі метелики
На сонечку літають
І крильцями легенькими
Всі весело махають.

Та от стомились любі,
В повітрі вже літати,
Бо час прийшов на квіточки
Скоріше всім сідати.

-Кожен метелик повинен сісти на ту квітку, у якої пелюсточки такого самого кольору, як і сам метелик.
   Вихователь підходить до кожної дитини і запитує: «Якого кольору метелик?», «На квітку якого кольору сів метелик?».
-Хтось там тремтить? Так це ж зайчик. У нього змерзла лапка. Він загубив рукавичку. Допоможемо знайти її?
   Гра «Добери зайчику рукавичку» - діти добирають пару рукавичці за кольором.


-Зайченя повеселішало, бо у нього зігрілись лапки. І він подарує вам рукавичку. Подивимось, що в ній? Так це ж подарунки для вас.


Ми знаходимся тут

Комментариев нет:

Отправить комментарий